Rozgrzewka – ukłon w stronę rozgrzanych mięśni

 

RozgrzewkaRozgrzewka jest absolutnie obowiązkowym punktem poprzedzającym szkolenie narciarskie. Zwyczaj rozciągania i rozgrzewania mięśni powinien wejść dzieciom w krew! Warto podkreślić, że kształtowanie dobrych nawyków w zakresie właściwego przygotowania do pierwszego zjazdu jest nie tylko rolą instruktorów, ale także rodziców lub opiekunów, z którymi dziecko kontynuuje narciarską przygodę. Kilka łatwych do wykonania ćwiczeń pomoże uniknąć bolesnych kontuzji, poprawi koordynację i pewność poruszania się na nartach.

Przykładowe ćwiczenia:

rozgrzewka 1_bieg_z_unoszeniem_kolan_nad_nartami

1. Rozgrzewka ogólna

Pokonywanie ułożonego z nart toru przeszkód. Prędkość pokonywania toru dostosowana jest do wieku dziecka . Maluch unosząc kolana i chcąc nadążyć za instruktorem, szybko zapomina o chłodzie i rozgrzewa organizm.

 

rozgrzewka 2_sklony_boczne_tulowia

2. Rozgrzewka górnych partii ciała

Skłony boczne z unoszeniem ramienia nad głową. Ćwiczenie mające na celu rozgrzanie tułowia. Naśladując instruktora, dziecko nie tylko się rozgrzewa, ale również nawiązuje z nim dobry kontakt

 

rozgrzewka 3_skrety_kolan

3. Rozgrzewka dolnych partii ciała

Odchylanie kolan na boki przy pomocy dłoni. Ćwiczenie pomaga rozgrzać i rozciągnąć mięśnie nóg, jak również wypracowywać poprawną pozycję na nartach.

 

rozgrzewka 4a_skrety_tulowiarozgrzewka 4b_skrety_tulowia

4. Kontynuacja rozgrzewki w formie zabawy

"Przybijanie piątki" z instruktorem. Poprawia koordynację, zmusza dziecko do ruchu.

 

rozgrzewka 5a_bocianrozgrzewka 5b_bocian

5. Oswajanie z nartami

Próba utrzymania równowagi podczas stania na jednej nodze.

 

rozgrzewka 6a_sklony_w_przod_z_unoszeniem_kijkarozgrzewka 6b_sklony_w_przod_z_unoszeniem_kijka

6. Oswajanie z nartami i kijkami

Dziecko trzymając poziomo kijek wykonuje skłony tułowia w przód z jednoczesnym ugięciem kolan